Απαιτείται νεότερη έκδοση του Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Δ/H General Electric / Caterpillar σειρά Α221-Α233
Η δεκαετία του 1970 σημαδεύεται από τη σταδιακή αντικατάσταση της ατμοκίνησης με τη δηζελοκίνηση. Το 1973 ο νεοσύστατος ΟΣΕ προμηθεύτηκε 13 ηλεκτρο-δηζελάμαξες κατασκευής General Electric τύπου UM10b, με διάταξη αξόνων Βο' Βο' de και ισχύ 950 ΗΡ από τον κινητήρα Caterpillar D398B, χάρη στον οποίο έμειναν περισσότερο γνωστές σαν Caterpillar. Οι GE πήραν την αρίθμηση Α 221 -- Α 233. Δρομολογήθηκαν σε τοπικούς εμπορικούς συρμούς, επιβατικές πόστες και προαστιακά δρομολόγια στις γραμμές Λάρισας, Στυλίδας, Χαλκίδας, είτε μονές, είτε σε διπλή έλξη.
Σε όλη τη διάρκεια των δεκαετιών του '80 και του '90 οι Δ/Η GE/Caterpillar συνέχισαν να λειτουργούν σχετικά αξιόπιστα, αν και προς το τέλος με αρκετές ακινησίες. Με την άφιξη των ADTranz και των νέων αυτοκινηταμαξών ΜΑΝ οι GE αποσύρθηκαν από τα επιβατικά τραίνα. Μέχρι τελευταία υπήρχαν τρείς σε λειτουργική κατάσταση. Σήμερα από αυτές μόνον η Α 223 λειτουργεί αλλά και αυτή παραμένει εκτός χρήσεως και δεν προβλέπεται η χρήση της, ούτε η επισκευή των άλλων δύο, επειδή η ΤραινΟΣΕ μέσα στο γενικότερο εκφυλισμό του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα δήλωσε ότι δεν ενδιαφέρεται να αναλάβει παρά μόνον ορισμένες δηζελάμαξες ADTranz.
Πορτραίτο αυτής της δηζελάμαξας με το άδηλο μέλλον από σκηνές ταινιών του Ελληνικού κινηματογράφου και από προσωπικές βιντεολήψεις.