Απαιτείται νεότερη έκδοση του Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Δ/Υ  KRAUSS-MAFFEI V221 σειρά A 411-430
Πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα της πολύ επιτυχημένης δηζελο-υδραυλικής μηχανής V200 των γερμανικών σιδηροδρόμων ήταν το 1955 στα πλαίσια επιδείξεων της σε Γιουγκοσλαβία, Ελλάδα και Τουρκία. Οι ΣΕΚ τότε απέρριψαν τη δηζελάμαξα ως ακατάλληλη, παρόλο που θεωρείτο από τις πιό αξιόπιστες πανευρωπαΙκά και λειτούργησε για αρκετά χρόνια σε Γιουγκοσλαβία, Τουρκία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία, Αγγλία, Σαουδ.Αραβία κ.ά. Το 1988 μία Δ/Υ του νεώτερου τύπου V200.1 (αργότερα V221) που κατασκευάστηκε το 1965 και που επρόκειτο να αποσυρθεί, επανέλαβε τις δοκιμές στο Ελληνικό δίκτυο. Τελικά ο ΟΣΕ αποφάσισε να πάρει με leasing διάρκειας 8 ετών 20 μεταχειρισμένες V221 τύπου Β'Β'dh με ισχύ 2700 ΗΡ. Ήρθαν δια θαλάσσης μέσω Ιταλίας και υποτίθεται επισκευασμένες χωρίς να είναι βέβαιο το τι πραγματικά έγινε ή το πόσο ταλαιπωρήθηκαν στη θάλασσα, γιατί ήδη από τίς αρχές της δεκαετίας του '90 πολλές ακινητούσαν στο Αμαξοστάσιο Α.Ι.Ρ. Στη σύντομη παρουσία τους στη Ελλάδα ήταν σοβαρή ενίσχυση των δρομολογίων, έλκοντας κυρίως ταχείες επιβατικές αμαξοστοιχίες χωρίς να λείπουν και από εμπορικούς συρμούς και έγιναν δημοφιλείς με τα παρωνύμια «Φάλαινα» και «Ούφο».. Αποσύρθηκαν όλες από τη κυκλοφορία μέχρι το 1997. Αργότερα η γερμανική Prignitzer Eisenbahn εξαγόρασε το 2002 τις 20 Δ/Υ V221, από τις οποίες μερικές επισκευάστηκαν και ήδη επιτελούν την τρίτη καριέρα τους.